De afhandeling van bezwaarschriften en klachten Heeft uw organisatie moeite om tijdig te beslissen op bezwaarschriften, zijn er achter-standen in het afhandelen ervan of wilt u het afhandelingsproces anders organiseren door de introductie van premediation of ambtelijk horen? Veranderde maatschappelijke verhoudingen vragen van u een klantgerichter benadering en snellere besluiten. De 'Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen' eist dat ook. Pro Facto kan u ondersteunen de werkzaamheden op een andere wijze te organiseren, de werkprocessen te stroomlijnen of alternatieve werkwijzen toe te passen. Uitgangspunt hierbij is dat optimaal gebruik wordt gemaakt van de in uw organisatie beschikbare kwaliteiten. |
De afhandeling van vergunning- en subsidieaanvragen Ook voor vergunning- en subsidieaanvragen geldt dat ze tijdig moeten worden afge-handeld. Vaak zijn verschillende medewerkers en afdelingen op verschillende momenten bij de afhandeling betrokken. Adequate (liefst geschreven) werkprocessen zijn onontbeerlijk. Dit voorkomt niet alleen dat er juridische fouten worden gemaakt, maar ook dat doorlooptijden korter worden, optimaal gebruik wordt gemaakt van beschikbare competenties en de kwaliteit van de besluitvorming verbetert. |
De inschriftermijn voor deze subsidie is afgelopen.