Vanaf begin september 2011 heeft Lexnova de krachten gebundeld met de afdeling Marktonderzoek van HanzeConnect. De Hanzehogeschool Groningen, waar de afdeling Marktonderzoek van HanzeConnect onderdeel van was, wil zich meer concentreren op haar primaire onderwijstaak. De overgang van de onderzoeksafdeling naar Lexnova past daarom in deze strategie. De nieuwe samenwerking, die zich met name gaat richten op de branches overheid, zorg en onderwijs, komt ten goede aan de kwaliteit van de totale onderzoeks- en adviestrajecten. Hierbij past het voornemen van beide partijen om samen nieuwe diensten en producten te ontwikkelen. Een belangrijk deel van de medewerkers van HanzeConnect maakt ook de overstap naar Lexnova.
De website van Lexnova is ter gelegenheid van de bundeling volledig vernieuwd. De onderdelen Advies en Onderzoek hebben sinds de nieuwe samenwerking met de afdeling onderzoek van HanzeConnect een herkenbare plaats op de site gekregen zodat de bezoeker van de site op een snelle en overzichtelijke wijze inzicht krijgt in de vormen van dienstverlening die geboden wordt.
Pro Facto heeft een minderheidsbelang in Lexnova. Beide bedrijven zijn gehuisvest in een monumentaal pand aan de Ossenmarkt in Groningen.